Aktualizacja Google Search Console

Nowa Google Search Console – jeszcze więcej korzyści

Dnia 1 sierpnia Google wypuścił w obieg informację, iż otwiera wersję beta nowej Google Search Console dla wybranej grupy użytkowników. Teraz koncern idzie krok dalej i rozpoczyna wdrażanie wersji beta dla wszystkich, aby mogli się przekonać jak wyglądają zmiany wprowadzone przez firmę. Najważniejsze korekty obejmują kwestie związane z raportem skuteczności, raportem o stanie indeksowania, raportem o stanie przyśpieszonych stron mobilnych oraz ofertami pracy.


Aktualizacja Google Search Console – co nowego?

Jak możemy przeczytać na firmowym blogu Google, zmiany obejmują podstawowe statystyki konsoli wyszukiwania. Oczywiście zmiany nie są jeszcze sprawą ostateczną, więc zarówno stara wersja Google Search Console, jak i beta nowej, żyją równolegle i nie są od siebie zależne. Użytkownicy pilnujący optymalizacji swojej strony internetowej mogą korzystać z obu.

Nowa konsola wyszukiwania została przebudowana od podstaw, mając na uwadze w pierwszej kolejności najważniejsze informacje. Już w starej wersji widzieliśmy model interakcji pomiędzy użytkownikiem a Google Search Console i oczywiście jest on także stosowany przy rozwiązywaniu problemów z optymalizacją strony w nowej wersji. Koncern chwali się także ważną zmianą – raporty będą mogły być udostępniane wewnątrz firmy, odpowiedzialnej za stronę, aby ułatwić współpracę między zainteresowanymi.

Jednym z najważniejszych udogodnień nowej konsoli wyszukiwania jest aż 16 miesięcy danych dotyczących wyników wyszukiwania. To pozwoli użytkownikom jeszcze dokładniej przeanalizować panujące trendy. W ten sposób Google odpowiedział na prośby partnerów, którzy domagali się takiej zmiany. Zyskujemy cztery dodatkowe miesiące i pozostaje tylko wierzyć, że dane będą dokładne. Na blogu firma zapewnia, że już niedługo będą one dostępne również w Search Console API.

Nowa Google Search Console – dokładniejsze raporty indeksowania

Google położył nacisk na bardzo ważną kwestię dotyczącą optymalizacji stron internetowych, mianowicie na indeksowanie.

Nowa Google Search Console - indeksowanie

Google Search Console – indeksowanie (źródło: https://webmasters.googleblog.com/2018/01/introducing-new-search-console

Będziemy mieli jeszcze bardziej czytelny wgląd w to, jak wygląda zaindeksowanie interesujących nas adresów przez Google. Dokładne informacje o ostrzeżeniach, błędach i powodach, dla których indeksowanie zostało odrzucone przydadzą nam się w jak najszybszym rozwiązywaniu problemów.

Jak to dokładnie wygląda?

  • Bierzemy konkretny przykład błędu i dostajemy przykład adresów URL z naszej strony internetowej. Gdy klikniemy na adres URL błędu z linkami do narzędzi służącymi do diagnostyki, otrzymamy informację gdzie dokładnie leży problem.
  • Wprowadzony zostaje przycisk „share”, który będzie służył do dzielenia się informacjami o błędach ze współpracownikami. Google chce w ten sposób sprawić, aby problemy, które dotykają kilka zespołów danej firmy w jednym momencie były możliwe do rozwiązania przez większą liczbę osób. Kiedy problem zostanie rozwiązany, możemy natychmiast cofnąć udostępnianie
  • Po naprawieniu błędów, ważne jest natychmiastowe poinformowanie o tym Google’a. Do tego ma służyć przycisk „validate fix”. Dzięki temu firma będzie mogła w ekspresowym tempie przywrócić naszą stronę na właściwe tory.
  • Raport o stanie indeksu najlepiej działa na stronach, na których działają dobrze pliki mapy witryny

Google dba także o rozwój raportów o stanie ofert pracy (musimy takie oferować na stronie, żeby nas to dotyczyło) oraz o strony AMP. Tutaj sprawa jest najbardziej rozwojowa i o konkretnych zmianach z pewnością dowiemy się niebawem.

Zmiany w konsoli wyszukiwania – Google prosi o oceny

Koncern wyraźnie zaznacza, że bez konstruktywnej krytyki ze strony użytkowników nie ma większych szans na rozwój. Mało tego, oprócz tego dostaliśmy zapowiedź ujawnienia ciekawych materiałów na temat tego, jak opinie użytkowników wpłynęły na poprawę jakości Google Search Console.

Źródło:

https://webmasters.googleblog.com/2018/01/introducing-new-search-console