Dnia 1 sierpnia Google wypuścił w obieg informację, iż otwiera wersję beta nowej Google Search Console dla wybranej grupy użytkowników. Teraz koncern idzie krok dalej i rozpoczyna wdrażanie wersji beta dla wszystkich, aby mogli się przekonać jak wyglądają zmiany wprowadzone przez firmę. Najważniejsze korekty obejmują kwestie związane z raportem skuteczności, raportem o stanie indeksowania, raportem o stanie przyśpieszonych stron mobilnych oraz ofertami pracy.
Jak możemy przeczytać na firmowym blogu Google, zmiany obejmują podstawowe statystyki konsoli wyszukiwania. Oczywiście zmiany nie są jeszcze sprawą ostateczną, więc zarówno stara wersja Google Search Console, jak i beta nowej, żyją równolegle i nie są od siebie zależne. Użytkownicy pilnujący optymalizacji swojej strony internetowej mogą korzystać z obu.
Nowa konsola wyszukiwania została przebudowana od podstaw, mając na uwadze w pierwszej kolejności najważniejsze informacje. Już w starej wersji widzieliśmy model interakcji pomiędzy użytkownikiem a Google Search Console i oczywiście jest on także stosowany przy rozwiązywaniu problemów z optymalizacją strony w nowej wersji. Koncern chwali się także ważną zmianą – raporty będą mogły być udostępniane wewnątrz firmy, odpowiedzialnej za stronę, aby ułatwić współpracę między zainteresowanymi.
Jednym z najważniejszych udogodnień nowej konsoli wyszukiwania jest aż 16 miesięcy danych dotyczących wyników wyszukiwania. To pozwoli użytkownikom jeszcze dokładniej przeanalizować panujące trendy. W ten sposób Google odpowiedział na prośby partnerów, którzy domagali się takiej zmiany. Zyskujemy cztery dodatkowe miesiące i pozostaje tylko wierzyć, że dane będą dokładne. Na blogu firma zapewnia, że już niedługo będą one dostępne również w Search Console API.
Nowa Google Search Console – dokładniejsze raporty indeksowania
Google położył nacisk na bardzo ważną kwestię dotyczącą optymalizacji stron internetowych, mianowicie na indeksowanie.
Google Search Console – indeksowanie (źródło: https://webmasters.googleblog.com/2018/01/introducing-new-search-console
Będziemy mieli jeszcze bardziej czytelny wgląd w to, jak wygląda zaindeksowanie interesujących nas adresów przez Google. Dokładne informacje o ostrzeżeniach, błędach i powodach, dla których indeksowanie zostało odrzucone przydadzą nam się w jak najszybszym rozwiązywaniu problemów.
Jak to dokładnie wygląda?
Google dba także o rozwój raportów o stanie ofert pracy (musimy takie oferować na stronie, żeby nas to dotyczyło) oraz o strony AMP. Tutaj sprawa jest najbardziej rozwojowa i o konkretnych zmianach z pewnością dowiemy się niebawem.
Koncern wyraźnie zaznacza, że bez konstruktywnej krytyki ze strony użytkowników nie ma większych szans na rozwój. Mało tego, oprócz tego dostaliśmy zapowiedź ujawnienia ciekawych materiałów na temat tego, jak opinie użytkowników wpłynęły na poprawę jakości Google Search Console.
https://webmasters.googleblog.com/2018/01/introducing-new-search-console