Coraz częściej korzystamy z Map Google. Gigant z Mountain View doskonale zdaje sobie z tego sprawę dlatego co jakiś czas wprowadza zmiany, które dotyczą Wizytówek Google. Wizytówki na przestrzeni ostatniego roku znacząco się zmieniły. Zostały one wzbogacone o kilka istotnych sekcji, które jeszcze bardziej je uatrakcyjniają. Wprowadzone aktualizacje mają ogromne znaczenie dla właścicieli firm i wszystkich zajmujących się pozycjonowaniem lokalnym. Przedstawiamy małe podsumowanie dotyczące nowości w wizytówkach Google.
Większość klientów zanim zdecyduje się na skorzystanie z usług świadczonych przez jakąś firmę najpierw sprawdzi o niej opinie w Internecie. W styczniu zmieniły się zasady dotyczące publikowanych treści w mapach Google. Jako treść rozumie się nie tylko opinie, ale także zdjęcia i filmy. W angielskiej (ale niedotyczącej Wielkiej Brytanii) wersji regulaminu: Treści zabronione i podlegające ograniczeniom zmienił się zapis dotyczący Konfliktu interesów. Stwierdzono, że wszystkie opinie dotyczące własnej firmy, obecnego lub byłego pracodawcy, czy też te, wystawione przez konkurencję w celu wpłynięcia na ocenę – są niedozwolone. Być może zmiana ta wkrótce pojawi się także w polskiej wersji. W regulaminie dodano przykłady nielegalnych treści. Szczególna uwaga Giganta z Mountain View została zwrócona na treści, które naruszają prawa autorskie, przedstawiają działania niebezpieczne lub niezgodne z prawem oraz te, które przedstawiają sceny przemocy. W przykładach Google zamieścił także zapis, że niedozwolone są treści, które są tworzone przez grupy terrorystyczne.
Podczas szukania miejsca noclegowego szczególna uwagę poświęcamy ocenom innych użytkowników. Oczywiście Google to zauważył. Dlatego w sekcji recenzje wprowadzono średnią ocenę dla pokoi, lokalizacji i obsługi. Dodatkowo możemy szczegółowo przyjrzeć się ocenom wystawionym przez poszczególne grupy klientów: pary, rodziny, odwiedzający hotel służbowo lub w pojedynkę.
O tej sekcji pisaliśmy jakiś czas temu. Funkcja ta jest dostępna zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i desktopowych. Rodzaj urządzenia ma jednak znaczenie. Na desktopach nie możemy zadać pytania z poziomu Map Google, możliwe jest to jedynie poprzez wyszukiwarkę. Warto systematycznie śledzić pytania, które zadają użytkownicy. Po pierwsze, ktoś może czekać na informacje. Po drugie, na pytania mogą odpowiadać wszyscy zalogowani do usług Google użytkownicy. Może to spowodować, że w tej sekcji pojawią się nieprawdziwe informacje.
Więcej informacji dotyczących pytań i odpowiedzi znajduje się we wcześniejszym artykule: Pytania i odpowiedzi. Ciekawa funkcja wizytówek Google
Zdjęcia wpływają na atrakcyjność wizytówki. Potencjalni Klienci mogą dzięki temu zobaczyć, jak wygląda siedziba firmy itp. Niedawno Google umożliwiło dodawanie plików wideo. Filmy dodajemy poprzez usługę Google Moja Firma. Wystarczy wejść w zakładkę Zdjęcia i w górnej belce wybrać zakładkę Wideo. Google w regulaminie dotyczącym publikowanej treści informuje, że firmy powinny być ostre i dobrej jakości.
Odpowiednio zoptymalizowana wizytówka może zachęcić Klientów do zainteresowania się naszą firmą. Wszystkie informacje w niej zawarte powinny być aktualne. Wizytówkę warto pozycjonować, gdyż może ona znacząco wpłynąć na nasz biznes. Obecnie króluje Są one doskonale widoczne przy wyszukiwaniu mobilnym, a jego polarność stale rośnie i obejmuje przeszło połowę wszystkich zapytań.