Nowy podręcznik SEO od GOogle

Nowy podręcznik SEO od Google

Nowy podręcznik SEO od Google

Nowy rok to czas postanowień i planów. Świąteczny czas pozwolił nam na mały odpoczynek i zebranie sił przed nowymi wyzwaniami. Jest to także dobry czas na zaplanowanie szkoleń i etapów pogłębiania wiedzy. Google jeszcze przed Świętami postanowił podarować mały prezent wszystkim tym, którzy są zainteresowani SEO i chcieliby nauczyć się podstaw. Gigant z Mountain View uaktualnił podręcznik: Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO) – podręcznik dla początkujących.

Nowy podręcznik SEO od Google - spis treści

źródło: Google

Czym jest Podręcznik SEO

Jest to zbiór cennych informacji, przydatnych nie tylko początkującym. Pozwolą one usystematyzować wiedzę i polepszyć widoczność witryny w wyszukiwarkach. Całość została podzielona na dwanaście rozdziałów, a każdy z nich zawiera wyszczególnione porady: co należy robić i czego unikać. Jest to uaktualniona wersja podręcznika z 2008 roku (edycja polska).

Podręcznik SEO – dla kogo?

Podręcznik SEO został stworzony przede wszystkim z myślą o osobach, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z optymalizacją. Jednak podręcznikiem powinni zainteresować się także Ci, którzy z SEO mieli już do czynienia. Informacje od Google są zawsze najcenniejsze. Należy pamiętać o tym, że Gigant z Mountain View co jakiś czas wprowadza aktualizacje – odświeża algorytmy, dlatego warto być na bieżąco.

Sprawdzone metody i porady czego unikać. Nowy podręcznik SEO od Google

źródło: Google

Najważniejsze nowości

Google od jakiegoś czasu zwraca szczególną uwagę na mobilne wersje witryn – zgodnie z hasłem mobile first. Gigant wśród wyszukiwarek zachęca do przetestowania każdej strony internetowej pod kątem optymalizacji mobilnej. W poradniku zamieszcza nawet 7 kluczowych porad, które znajdują się w części: „Skonfiguruj strony mobilne tak, by mogły zostać poprawnie zindeksowane”. Duży nacisk został położony na promowanie witryny poprzez media społecznościowe i usługę Google Moja Firma. Właściciele stron powinni unikać kupowania linków, wysyłania próśb o dodanie linku własnej strony do innej witryny.

Google sporo uwagi poświęca danym uporządkowanym, są to kody, które umożliwiają robotom zrozumienie zawartości strony. Wyszukiwarki wykorzystują pozyskane w ten sposób informacje do wyświetlania wyników w liście wyszukiwania. Ma to szczególne znaczenie dla lokalnych firm, gdyż informacje dotyczące oferowanych usług, produktów, lokalizacji firmy mogą wyświetlać się jako propozycje pod okienkiem z Mapami Google.

Oprócz tego znajdziemy wiele cennych porad dotyczących podstaw SEO takich jak: tworzenie poprawnych tytułów, używanie metatagu „description”, tagów nagłówka itd.

SEO Snippets – pomocne materiały wideo od Google

To jednak nie wszystkie prezenty od Google. Na kanale Google Webmasters na YouTube pojawiło się kilka filmików z serii SEO Snippets. Ekspert odpowiada w nich na szczegółowe pytania użytkowników:

Materiały na YouTube udostępnione przez Google

źródło:YouTube

 

Źródło:

Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO) – podręcznik dla początkujących