Czasy reklam w książkach telefonicznych dawno już minęły. Teraz, gdy szukamy jakieś firmy czy wykonawcy usługi, posiłkujemy się internetem i Mapami Google. Wystarczy kilka kliknięć i mamy namiary na sklepy, mechaników czy fryzjerki z całego niemal świata. Od kilku lat częściej wykorzystujemy do tego urządzenia mobilne niż zwykłe komputery i laptopy. Gigant wyszukiwarek ogłosił niedawno, że na świecie jest ponad 2 mld aktywnych użytkowników Androida miesięcznie.
Mapy Google i usługa Google Moja Firma mogą być skutecznym narzędziem marketingowym w rękach lokalnych przedsiębiorców. Ogromny potencjał drzemiący w tych narzędziach warto wykorzystać na swoją korzyść.
W największym skrócie wizytówka firmy to krótka prezentacja przedsiębiorstwa zawierająca adres, numer telefonu i inne podstawowe dane, która wyświetlana jest Mapach Google i wyszukiwarce google, ztym że w tej drugiej wyświetlane są tylko 3 pierwsze pozycje. To jednak nie wszystko. Dzięki tej usłudze można prezentować ofertę firmy, budować świadomość marki, czy też komunikować się z klientami. Odpowiednie wykorzystanie wizytówki w Google Moja Firma jest ważnym elementem promocji działalności, a w przypadku małych i średnich firm działających lokalnie – często kluczowym.
Mała firma funkcjonująca w niewielkiej miejscowości nie ma odpowiedniej skali i środków, by zapewnić sobie rozbudowaną kampanię internetową. Dzięki wizytówce w Mapach Google może skutecznie pozyskiwać klientów. Wizytówki pojawiają się najczęściej nad organicznymi wynikami wyszukiwania, co przekłada się na znaczne zwiększenie obecności niewielkiego biznesu w sieci.
Co więcej, wizytówka może być wykorzystywana również jako atrakcyjne narzędzie marketingowe. Pozwala bowiem na prezentowanie dodatkowych informacji o naszej ofercie, wyświetlanie akcji specjalnych itp. Dodatkowym atutem jest możliwość pokazywania ocen
i opinii użytkowników, co znacznie poprawia wiarygodność firmy.
Mapy Google stały się wręcz synonimem nawigacji na smartfonach i tabletach. Nic dziwnego – gadżety, które mamy cały czas przy sobie umożliwiają bezproblemowe wyszukanie i dotarcie do pobliskiej restauracji, centrum handlowego czy mechanika samochodowego.
To właśnie lokalni przedsiębiorcy mogą zyskać najwięcej dzięki starannemu przygotowaniu swojej wizytówki w Google Maps. Klienci za pomocą jednego dotknięcia ekranu mogą zadzwonić do naszej firmy lub włączyć wskazówki dojazdu. Można śmiało powiedzieć, że dla wielu przedsiębiorstw obecność na internetowych mapach jest wręcz obowiązkiem i powinna mieć pierwszeństwo przed innymi działaniami w internecie.
Pierwszym krokiem w tworzeniu wizytówki firmy jest założenie konta w Google Moja Firma. W tym celu oczywiście można wykorzystać istniejące konto Google. Następnie trzeba uzupełnić krótki formularz, zawierający rubryki takie jak: nazwa, adres, telefon i kategoria. Bardzo ważne jest przemyślenie nazwy i kategorii, gdyż będą one decydować
o wyszukiwaniach. Dalszym etapem jest weryfikacja. Najczęściej odbywa się ona poprzez wpisanie kodu, który zostanie do nas wysłany listownie. Kolejnym etapem jest dodanie informacji dodatkowych. Mogą to być na przykład godziny otwarcia.
Skutecznie działająca wizytówka to istotny element działań marketingowych, dlatego bardzo ważna jest optymalizacja. Już na etapie tworzenia naszego profilu warto zadbać o rzetelne uzupełnianie danych.
Podobnie jak w przypadku papierowej wizytówki, na jej cyfrowym odpowiedniku również musimy umieścić wszystkie najważniejsze informacje o naszym biznesie. Szczególnie istotne są dane kontaktowe (mail, telefon), które pozwalają klientom na zdobycie pożądanych informacji za pomocą kilku dotknięć ekranu.
Stosunkowo najłatwiejszym sposobem na wyróżnienie się wśród innych wyników wyszukiwania i budowanie wizerunku jest zadbanie o atrakcyjną oprawę graficzną.
W przypadku wizytówki szczególnie istotne jest zaprezentowanie logo i grafiki lub zdjęcia, które już na pierwszy rzut oka określa profil naszej działalności.
Internauci z reguły bardzo chętnie dzielą się swoimi opiniami na temat produktów i usług. Wizytówki w Mapach Google pozwalają skorzystać z tej tendencji do promowania biznesu. Pozytywne oceny i uwagi wyświetlane bezpośrednio przy danych naszej firmy zwiększają jej wiarygodność, co przekłada się bezpośrednio na liczbę odwiedzin naszej strony i kontaktu ze strony klientów.
Niewątpliwą zaletą wszystkich narzędzi marketingowych Google jest dostęp do rozbudowanego modułu analitycznego. Nie inaczej jest z wizytówkami w Mapach Google. Za pomocą kilku kliknięć możemy sprawdzić, ile osób wyświetla nasz profil, ilu użytkowników przeszło na naszą stronę, jakie opinie nam wystawiono itd.
Powszechna dostępność internetu sprawia, że każdy przedsiębiorca – niezależnie od wielkości swojego biznesu – powinien zadbać o obecność firmy w Google maps. Wizytówka w Mapach Google to obecnie niezbędne minimum, by umożliwić klientom dotarcie do naszej firmy. Jest to potężne narzędzie, które – zwłaszcza lokalnym firmom– pozwala skutecznie walczyć z nawet z większą i silniejszą konkurencją.
A tak wyglądają statystki wizytówki po miesiącu od optymalizacji i pozycjonowania: