Stworzenie wizytówki w usłudze Google Moja Firma jest darmowe. Jeżeli Twoja firma dopiero rozpoczyna swoją działalność na rynku, wówczas koniecznie powinieneś legitymować się wizytówką w Mapach Google oraz w wyszukiwarce. Dlaczego jest to takie ważne?
Załóżmy, że Klient jest zainteresowany Twoimi usługami. np. fryzjerem w Toruniu, produktami spożywczymi lub biurem nieruchomości. Dzięki odpowiedniej wizytówce, mogą trafić właśnie na Twoją firmę. Zadbajmy o to, aby był na niej przejrzysty opis Twoich usług. Krótko, zwięźle i na temat. Spróbuj się wczuć w wyszukującego i zastanowić, co wpisze w wyszukiwarkę. Koniecznie zadbaj o to, aby na wizytówce były Twoje aktualne dane – takie jak adres, telefon kontaktowy oraz godziny otwarcia firmy. Pilnujmy tego ostatniego – jeżeli coś się zmienia, z powodu np. świąt – poinformuj o tym, dokonując zmian w wizytówce. Jeżeli Klient zobaczy napis „Dzisiaj otwarte”, a po przybyciu okaże się, iż odbił się od drzwi – wtedy z dużą dozą prawdopodobieństwa wystawi nam negatywną opinię.
Ocena naszej firmy oraz liczba głosów to coś, co również wpływa na naszą pozycję w wynikach wyszukiwania oraz na odbiór Klientów. Pamiętajmy o jednej podstawowej kwestii – usługa Google Moja Firma ma być ułatwieniem dla przedsiębiorców, ale także jest ułatwieniem dla Odbiorców, którzy mogą komentować i oceniać. Musimy dbać o to, aby nasz wizerunek prezentował się okazale.
Jak chwalą się przedstawiciele Google, stronę internetową Twojej firmy można bezpłatnie założyć w niespełna dziesięć minut, na podstawie wizytówki. Wśród zalet stworzenia takiej strony w usłudze Google Moja Firma na pierwszy plan wysuwa się łatwość zakładania oraz dopasowanie jej do wszystkich typów urządzeń. Twoja strona internetowa może się dobrze prezentować zarówno na komputerze, tablecie oraz telefonie komórkowym. Już w 2015 roku, wyszukiwanie mobilne wyprzedziło wyszukiwanie desktopowe – dlatego dobre wyświetlanie strony na telefonie jest bardzo ważne.
Usługa Google Moja Firma daje nam duże możliwości jeśli chodzi o personalizowanie witryny internetowej korporacji. Do wyboru masz szeroką gamę motywów, które będą pasować do konkretnej specjalności. Dodawaj wysokiej jakości zdjęcia i połącz je z wpisami na temat aktualnej oferty Twojej firmy. Promocje, specjalne oferty, nowe godziny otwarcia – koniecznie poinformuj o tym swoim Klientów i zachęcaj ich do interakcji. Google Moja Firma daje olbrzymie możliwości w kwestii dialogu z Odbiorcom, który może wpływać znacząco na zmiany na stronie.
W dbanie o dobry wizerunek naszej firmy powinniśmy włożyć mnóstwo pracy. Kiedy tak się stanie, będziemy z pewnością ciekawi jakie będą efekty. Na szczęście założenie konta w Google Moja Firma daje nam bardzo duże możliwości w kwestii różnego rodzaju pomiarów.
Jak widzimy po przykładowych statystykach, możemy dokładnie sprawdzić ile osób wyszukiwało nas i w jaki sposób to się działo. W analizowanym przypadku, aż 92,7% znalazła firmę, gdy poszukiwała produktu lub usługi. Mamy możliwość sprawdzenia wyników dla miesiąca, tygodnia oraz kwartału.
W statystykach możemy także sprawdzić – gdzie w Google Twoi Klienci widzą Twoją firmę. Czy są to wizytówki w wyszukiwarce, czy wizytówki w Mapach Google? Prawdopodobnie dużo niższe statystyki będzie miał ten drugi wskaźnik.
Bardzo ważnym zestawieniem będzie dla nas to, co robią Klienci po wejściu na naszą stronę.
Dzięki temu wykresowi, możemy bez kłopotów sprawdzić jak odwiedziny przekładają się na próbę kontaktu.
Wyżej zaprezentowane statystyki są ważne, ale wielu zadaje sobie pytanie – „Jak wypadam na tle konkurencji”? Poniżej mamy przykład, jak Google Moja Firma może nam to pokazać.
Jak widać na załączonym obrazku – ludzie częściej wyświetlają nasze zdjęcia, niż inne firmy z branży. To może być bardzo cenna informacja – jeśli to działa, czemu nie publikować ich więcej?
Podsumowanie
Usługa Google Moja Firma to kolejne, świetne rozwiązanie dla próbujących rozwijać się w Internecie. Dzięki właściwemu zadbaniu o wizytówkę, mamy możliwość dotarcia do Odbiorców, którzy są zainteresowani naszym usługom, założyć w prosty sposób stronę internetową naszej firmy i dostosować ją do naszych potrzeb. Google oferuje nam przejrzyste statystyki, w których odnajdą się nawet niezbyt zaawansowani użytkownicy. Na bieżąco możemy monitorować nasze sukcesy lub znaleźć mankamenty.