Google Moja Firma

Strony Internetowe dzięki usłudze Google Moja Firma

Coraz więcej naszych działań przenosi się do Internetu. Według danych GUS-u 80% gospodarstw domowych miało w 2016 roku do niego dostęp. Korzystając z sieci słuchamy radia, oglądamy seriale. Z prawie każdego miejsca na ziemi możemy zarezerwować stolik w restauracji czy też kupić bilet do kina. Internet wykorzystujemy też do nauki na przykład języków obcych czy przeglądania zasobów cyfrowych bibliotek. W 2015 roku przeszło 42% użytkowników wyszukiwało w sieci informacji o towarach lub usługach. W roku następnym było tu już 56,6 % internautów. Niezmiernie ważne jest dotarcie do klienta, a w tym celu warto mieć własna stronę www. Dzięki Google Moja Firma szybkie stworzenie własnej strony internetowej jest możliwe.

Internet w polskich przedsiębiorstwach

Internet stał się środowiskiem idealnym do prowadzenia biznesu. W sieci zdobywa się klientów, nawiązuje kontakty biznesowe i dokonuje się zakupów. Nie ma zatem nic dziwnego w tym, że prawie 94% polskich przedsiębiorców w ubiegłym roku posiadało dostęp do Internetu. Jednak nie wszystkie firmy mają swoją własną stronę internetową. Aż 1/3 przedsiębiorstw nie posiadała w 2016 roku własnej witryny. W obecnych czasach dotarcie do klienta dzięki wykorzystaniu reklamy cyfrowej i przekierowanie go na stronę firmową może przynieść ogromne korzyści. Na własne miejsce w sieci decydują się nawet właściciele niewielkich lokalnych firm, którzy chcą się wyróżnić na rynku.

Przedsiębiorcy w Internecie

Sam proces zakładania strony www może wielu osobom wydawać się bardzo skomplikowany. Na załatwienie spraw związanych z domeną, hostingiem i samym projektem graficznym potrzeba czasu, a najlepiej zlecić te prace profesjonalistom. Ciekawą opcją jest wykorzystanie usługi, jaką oferuje Google Moja Firma. Gigant wśród wyszukiwarek stworzył ciekawą funkcję dla właścicieli firm. Wykorzystując usługę Google Moja Firma, można stworzyć stronę internetową, posługując się w tym celu prostym (ale za to bardzo efektowny) kreatorem.

Kilka kliknięć i strona gotowa

Pierwszym krokiem jest stworzenie konta Google. Jeżeli posiadamy już Gmaila, wystarczy się zalogować. Osoby, które korzystają z innej poczty, będą musiały wypełnić krótki formularz. Następnie można przejść do dodawania firmy do Google Moja Firma. Pierwszym krokiem jest wejście na stronę https://business.google.com i podanie kilku informacji dotyczących firmy. Następnie zostaniemy poproszeni o potwierdzenie uprawnień do zarządzania firmą. Kolejnym krokiem jest weryfikacja, będziemy musieli wprowadzić specjalny kod, który zostanie do nas wysłany za pośrednictwem poczty, poczty e-mail lub będzie podany telefonicznie. Dopiero wtedy informacje o naszej firmie będą widoczne.

Dane Google Moja Firma

Do stworzenia strony w Google Moja Firma potrzebna jest uzupełniona wizytówka. Wystarczy, że po zalogowaniu się do tej usługi Google wybierzemy z listy opcję Strona Internetowa.

Tworzenie strony internetowej

Prosta edycja

Utworzona witryna jest ściśle powiązana z kontem Google Moja Firma, dlatego wszystkie zmiany wprowadzone na profilu firmy, automatycznie zostaną także uwzględnione na stronie.
W kreatorze możemy wybrać motyw graficzny, który najbardziej nam odpowiada. Do wyboru mamy 10 opcji. Wszystkie wprowadzone ustawienia od razu zobaczymy w oknie z prawej strony. Następnie można przystąpić do edycji tekstów.

Kreator

Dodajemy nagłówek, który pojawi się na okładce. Zaraz pod nim możemy ustawić krótki opis. Jeżeli wymaga tego nasza strona, możemy dodać także tekst, który wyświetli się pod głównym zdjęciem. Dostępny jest także prosty edytor tekstu, który umożliwia zapisanie tekstu kursywą, czy też pogrubienie. Możemy wprowadzić wypunktowanie oraz dodać link. Usługa tworzenia strony w Google Moja Firma przewiduje także dodanie zdjęć. Zanim zostaną one opublikowane, Google dokładnie je przeanalizuje. Pod uwagę brane są aspekty takie jak spam czy towary i usługi niebezpieczne lub objęte regulacjami. Kolejnym krokiem są ustawienia. Tutaj ustalamy język witryny, a po kliknięciu Opublikuj do ustalenia jest adres strony. Domyślnie ustawia się adres z końcówką business.site. Jeżeli nie mamy innej strony internetowej i chcemy, aby witryna utworzona dzięki usłudze Google Moja Firma pojawiała się w wizytówkach na Mapach Google, możemy pozostawić tę opcję. Na koniec wystarczy kliknąć w przycisk Dalej i strona pojawi się w sieci.

Powiadomienie o opublikowaniu

Stworzenie takiej witryny zajmuje zaledwie kilka minut. Układ jest przejrzysty, a dzięki kreatorowi możemy zamieścić wszystkie niezbędne dla klienta informacje. Nie mamy możliwości dodawania podstron, dlatego nie sprawdzi się ona jako rozwiązanie informatyczne dla dużych firm, świadczących wiele usług, czy sprzedających wiele produktów. Jest to usługa, która z całą pewnością przypadnie do gustu właścicielom lokalnych firm. Zaletą takiej strony internetowej jest możliwość edytowania informacji. Strona synchronizuje się z wizytówką w Google Maps, dlatego wprowadzając ewentualne zmiany mamy pewność, że klient szukający nas w sieci trafi na takie same dane.

Źródło:

Raporty Głównego Urzędu Statystycznego:

Społeczeństwo informacyjne w Polsce 2016,

Jak korzystamy z Internetu 2016.