Prognozy na 2018 rok okiem copywritera

Niedawno hucznie rozpoczął się nowy rok. Prognozy na 2018 rok są mają ogromne znaczenie dla wszystkich zajmujących się rynkiem, marketingiem i relacjami z klientem. Zgodnie z rzymską maksymą, musimy pamiętać, że czasy się zmieniają a my wraz z nimi.

Treść nadal ma wartość

Z roku na rok jesteśmy mniej ufni, widać to w sondażach dotyczących polityki, instytucji zaufania publicznego. Nic dziwnego, że dobija się to także na marketingu. Odbiorca reklamy także stał się bardziej czujny. Trend ten widać już od jakiegoś czasu, a wiele wskazuje na to, że będzie on oddziaływał także w 2018 roku. Oczywiście ma to wpływ na kreowanie nie tylko reklamy, ale i całego przekazu, jaki kierujemy do potencjalnego klienta. Dlatego nadal tak istotna będzie wartościowa treść, która w pełni usatysfakcjonuje czytelnika. Wprowadzenie między akapity elementów marketingowych wymaga sporych umiejętności. Nikt przecież nie chce czytać tekstu, którego motywem przewodnim jest „kup teraz” czy „zadzwoń i zamów”.

Spersonalizowany tekst

Firmy zbierają o nas informacje, śledzą nasze ruchy podczas decyzji zakupowych, współpracują z socjologami i psychologami aby poznać zwyczaje i preferencje konkretnej grupy odbiorców. Ważne jest, aby te informacje odpowiednio wykorzystać. Personalizacja przekazu może odegrać w 2018 roku ogromną rolę. Według raportu State of the Connected Consumer wynika, że bardziej osobiste traktowanie może przyczynić się nawet do zmiany marki. Treść należy dostosować też do kanału jakim ma być udostępniona. Inaczej powinien wyglądać wpis na blogu, jeszcze inaczej post na Facebooku czy krótka wiadomość na Twitterze.


Prognozy na 2018 rok okiem copywritera - uzycie chatbotów w 2020 rokuChatboty – nowy wymiar rozmowy

Utrzymywanie stałego kontaktu z klientem jest na wagę złota. W dobie coraz popularniejszych komunikatorów wiele firm decyduje się na chatboty, co zauważalne jest od jakiegoś czasu. Zaprogramowanie takiego bota to wyzwanie nie tylko dla programisty, ale także dla copywritera, który będzie tworzył teksty odpowiedzi. Z jednej strony muszą one zawierać wartościową odpowiedź na pytanie, z drugiej, ich forma powinna zaciekawiać i umilać rozmowę z robotem. Raport Oracle z końcówki 2016 roku przewiduje, że do końca 2020 roku 80% marek będzie używało chatbotów do interakcji z klientem. Wiele wskazuje na to, że ta prognoza się sprawdzi.

 

 

 

 


Prognozy na 2018 rok – pomysł jest kluczem do sukcesu

Copywriting, content marketing, personalizacja czy wykorzystanie botów to jedynie część działań jakie powinna podjąć firma, której zależy na dotarciu do klienta, zbudowaniu z nim relacji. Materiały video, wszelkie grafiki powinny uzupełniać treść i na odwrót. Najważniejszy jest jednak twórczy, oryginalny pomysł, który na długo zapadnie w pamięć odbiorców. Bez niego nawet największy wysiłek całego zespołu zajmującego się różnymi działami marketingu może okazać się nieskuteczny. To właśnie do niego powinny odnosić się wszystkie prowadzone działania. Kreatywne podejście, oderwanie się od utartych szlaków powinno pomóc w wybiciu się ponad konkurencję i w zbudowaniu trwałej więzi klient – marka.

Czy rok 2018 będzie przełomowy? Raczej nie – nie zanosi się na wielką rewolucję, chociaż nigdy nie mamy 100 % pewności.

Źródło:

Raport Perspektywy Rozwojowe Reklamy Online2017-2018

https://www.oracle.com