Zakupy Google Merchant Center


Zakupy Google Merchant Center

Jeśli nie wiesz jeszcze czym jest Google Merchant Center czyli Centrum Sprzedawców Google, jeśli szukasz informacji jak wystawić własne produkty w sklepie Google, dobrze trafiłeś. Od dawna porównywarki Pozyjonowanie cenowe cieszą się ogromną popularnością. Serwisy typu Nokaut, Ceneo czy Skąpiec przyciągają setki tysięcy użytkowników szukających okazji by zaoszczędzić dokonując zakupów w internecie. Porównywarki Cenowe dają możliwość nie tylko zaoszczędzić kilka złotych wybierając najtańszą ofertę. Umożliwiają też ujednolicenie opisu produktów, wymianę opinii i komentarzy na temat produktów i sprzedawców. Porównywarki cenowe pozwalają też szybko trafić do najtańszego lub najbliższego sklepu oferującego dany produkt.

Wszystkie wyżej wymienione funkcje będzie wkrótce pełnić usługa zakupów w Google. Pozwoli użytkownikom na szybkie dotarcie do produktu w najlepszej cenie. Natomiast sprzedawcy będą mieli możliwość dotarcia do potencjalnych klientów nie z ofertą całego swojego sklepu, tak jak do tej pory poprzez reklamy AdWords, tylko poprzez promocję konkretnych produktów.

Nic za darmo

Oczywiście usługa nie jest bezpłatna. Sprzedawcy zainteresowani dystrybucją towarów poprzez Sklep Google będą musieli rozszerzyć swoją kampanię AdWords i ustalić budżet w centrum sprzedawcy Google (Google Merchant Center). Płatności podobnie jak w przypadku reklam AdWords rozliczane będą w systemie PPC (Pay Per Click), czyli płatności za kliknięcie. Interesujące jest jak będą się kształtować ceny stawek za kliknięcie. W AdWords stawki dochodzą do kilku złotych za kliknięcie, ciekawe ile będzie kosztowała promocja sklepu w .

Google Merchant Center już w Polsce

Wraz z wprowadzeniem nowego algorytmu wyszukiwań na przełomie września i października 2013, niektórym użytkownikom ukazały się „dziwne” produkty po prawej stornie wyników wyszukiwań. Koncern uruchamia w Polsce usługę Zakupy Google. Już wkrótce będziemy mogli korzystać z największej na świecie porównywarki cen produktów.

Jak korzystać z usługi Google Merchant Center?

Usługa Google Merchant Center jest dostępna w znanych wszystkim „Narzędziach dla Webmasterów” w menu „Dodatkowe narzędzia” i umożliwia ona przesyłanie danych o swoich produktach do serwisu Google, i daje możliwość udostępniania ich w serwisie Zakupy Google i innych usługach Google, jak na przykład Google+.

Kliknięcie w link „Google Merchant Center” w narzędziach dla webmasterów przeprowadzi nas przez krótki formularz rejestracyjny, w którym zostaniemy poproszeni o podanie podstawowych informacji o naszym sklepie. Po wypełnieniu formularza skierowani zostaniemy do Centrum Sprzedawcy Google, gdzie dostępne są następujące opcje pozwalająca na zarządzanie sprzedażą:

  • Tablica rozdzielcza
  • Kanały danych
  • Produkty
  • Jakość danych
  • API Dashboard
  • Ustawienia

Ogólny

  • FTP
  • Google Cloud Storage
  • Podatki i koszty przesyłki
  • AdWords
  • Trusted Stores
  • Użytkownicy
  • Wystawianie produktów do sklepu Google
Automatyzacja eksportu kartotek towarów do usługi Google Merchatn Center

Istnieje możliwość w pełni automatycznego eksportu informacji o kartotekach produktów wprost z systemu handlowego klienta. Jesteśmy w stanie w pełni zintegrować i zautomatyzować większość systemów klasy ERP dostępnych na polskim rynku jak np:

  • CDN Optima
  • Subiekt
  • Enova
  • Else ERP
  • oraz wiele innych

Wdrożenie naszych rozwiązań sprawia że sprzedawanie w sklepie Google Merchant Center jest dziecinnie proste.