Pozycjonowanie stron w technologii Flash

Kolejne zmiany algorytmu Google sprawiają, że w pozycjonowaniu najważniejszą rolę odgrywa unikatowa i wartościowa treść umieszczona na stronie oraz jej prawidłowe klasyfikowanie i oznaczanie meta znacznikami. Bez umieszczenia wartościowej treści na stronie, szanse strony na korzystne wyniki pozycjonowania drastycznie maleją. Sprawia to, że strony opierające się w niemal całkowicie na elementach graficznych i jednocześnie pozbawione treści mają znacznie ograniczone możliwości zaistnienia w wynikach wyszukiwania. Ten problem dotyka witryny wykonane w technologii Flash.
Piękne pudełko puste w środku

Tak można jednym zdaniem określić strony w technologii Flash. Możliwości Flasha pod kątem tworzenie pięknej grafiki i animacji są nieocenione. Przeglądając różnego rodzaju rankingi najlepiej wykonanych stron,  znajdziemy tam przeważnie strony  wykonane w tej technologii. Flash daje możliwość tworzenia naprawdę efektownych realizacji. Jednak większość z tych zachwycających stron ma ogromne problemy z przebiciem się w wynikach wyszukiwania Google. Strony we Flashu to bardzo często kosztowne projekty, które kosztują właściciela od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Problem polega na tym że dla robotów Google  są one bezwartościowe, ponieważ roboty Google nie widzą żadnej treści zawartej w obiektach Flash. Do dziś wyszukiwarka nie najlepiej radzi sobie z odczytywaniem zawartości Flash. W rezultacie witryny te nie zawierają treści, którą roboty indeksujące Google mogłyby odczytać, i która była by podstawą do pozytywnej oceny przez algorytm Google, brak treści natomiast skutecznie utrudnia umieszczenie strony w wynikach wyszukiwania, a tym samym walkę o pozycję.

  Google mówi „Nie” technologii Flash  

Wskazówki Google dla webmasterów odradzają opieranie strony na Flashu. Jest ona określona jako „trudno dostępna dla wyszukiwarki”. Dodatkowo udostępnienie wyszukiwarkom wersji tekstowej, połączone z prezentowaniem użytkownikom witryny we Flashu jest uznane za przykład maskowania i stanowi naruszenie wskazówek Google dla webmasterów, skutkujące obniżeniem pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

   

Ten problem dotyczy sytuacji, gdy w technologii Flash wykonana jest cała strona. Stąd też Flash lepiej sprawdza się jako uzupełnienie strony, nie zaś jej podstawa. Strona wykonana w tradycyjnej technologii może być równie funkcjonalna dla użytkownika, będzie zaś z całą pewnością przyjaźniejsza dla wyszukiwarki. Użycie zaś animacji Flash jako ozdobnika poprawi jej estetykę, a przy tym nie będzie stanowić przeszkody do analizy strony przez roboty Google, co przyczyni się do lepszych rezultatów jej pozycjonowania.