Skuteczny blog firmowy

Szukasz kompleksowego rozwiązania, dzięki któremu będziesz bardziej widoczny w sieci i zwiększysz sprzedaż? Chcesz dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów? Zależy Ci na długoterminowej reklamie? W takim razie blog firmowy jest idealny dla Ciebie.

Blog firmowy – reklama wielozadaniowa

Agencje, które badają internetowy rynek reklamowy są zgodne, że blogi firmowe to obecnie jedna z najbardziej opłacalnych inwestycji jeśli chodzi o marketing. Odpowiednio prowadzony blog w znacznym stopniu wpływa na promocję firmy i wspomaga działania pozycjonerskie. Warto też wspomnieć, że blog firmowy pełni rolę kanału komunikacyjnego pomiędzy firmą a klientem. Dzięki niemu będziesz mógł dotrzeć do nowej grupy potencjalnych klientów i zwiększysz świadomość na temat marki.

Jakie korzyści daje prowadzenie bloga firmowego?

Lepsze pozycjonowanie – blog to idealne zaplecze dla pozycjonowania długich fraz, tzw. długich ogonów (ang. long tail). Załóżmy, że potencjalny klient szuka produktu, który pomoże mu w odchudzaniu. W tej sytuacji wpisze zapytanie, które będzie opisem jego potrzeb, aby w ten sposób znaleźć dla siebie rozwiązanie. Raczej nie będzie szukać pod hasłem „środek odchudzający X”, jego zapytanie będzie prawdopodobnie sformułowane w ten sposób: „polecane tabletki na odchudzanie”. Jeśli takie frazy znajdą się na Twoim blogu, to potencjalny klient może trafić właśnie do Ciebie.
Widoczność w wyszukiwarce Google - Google ma to do siebie, że lubi strony, które są na bieżąco aktualizowane. Dzięki regularnym publikacjom Twój blog z czasem będzie postrzegany przez wyszukiwarkę Google jako strona, którą chętniej będzie promować w organicznych (bezpłatnych) wyszukiwaniach. Dzieje się tak, ponieważ każdy nowy wpis na blogu jest traktowany przez Google jako podstrona.
Kreowanie wizerunku specjalisty – dzięki publikacjom na blogu możesz stać się dla odbiorców ekspertem w swojej dziedzinie. Publikując przydatne i wartościowe artykuły tematycznie związane z działalnością firmy, zwiększysz swoją wiarygodność w oczach potencjalnych klientów, a tym samym wpłyniesz na wzrost ich zaufania.
Budowanie więzi między klientem a marką – charakter bloga jest nieco inny niż strony internetowej. Strona internetowa pełni funkcję informacyjną i jest swego rodzaju wizytówką firmy, natomiast blog jest mniej oficjalny i bardziej bezpośredni w swojej formie. Dzięki temu spełnia on rolę kanału komunikacyjnego pomiędzy Tobą a Twoimi klientami, a tym samym pozwala budować stałe relacje.

Tworzenie bazy klientów – blog to także świetne narzędzie, dzięki któremu możesz rozbudować bazę swoich przyszłych i obecnych klientów. Publikując ciekawe treści, warto zadbać o to, aby Twoi czytelnicy regularnie wracali na blog firmowy. Możemy to zrobić między innymi dzięki newsletterom. Z ich sprawą Twoi czytelnicy będą regularnie otrzymywać wiadomości o nowych artykułach, promocjach i innych istotnych informacjach, dzięki którym zwiększysz swoją sprzedaż.
Promowanie produktów i usług – statystyki pokazują, że większość klientów zanim zdecyduje się na zakup usługi lub produktu, w pierwszej kolejności szuka opinii oraz informacji na ich temat w Internecie. Dzięki odpowiednim treściom możemy sprawić, że to właśnie z Twojego bloga klienci będą czerpać wiedzę na temat zalet i korzyści oferowanych produktów i usług.
Przedstawienie historii marki – czyli zyskujący na popularności storytelling. Storytelling pozwala przedstawić firmę z zupełnie innej strony, przekazać ideę i wartości marki w bardziej bezpośredni sposób. Dzięki odpowiednim wpisom, jesteśmy w stanie pokazać Twoją firmę od zupełnie innej strony, aby została zapamiętana. A znajomość marki ma wpływ na podejmowanie decyzji zakupowych, ponieważ klient chętniej wybierze produkty, które kojarzy.
Tworzenie contentu – czyli tworzenie wartościowych treści, które można później wykorzystać w ramach innych działań marketingowych, takich jak newslettery, profile społecznościowe.

Jakie firmy powinny prowadzić blog?

W zasadzie nie ma żadnych ograniczeń – blog może prowadzić każda firma, której zależy między innymi na zwiększeniu świadomości na temat marki, zbudowaniu relacji pomiędzy firmą a klientem, a także na poprawie pozycji firmy w wynikach wyszukiwania. Blog firmowy może prowadzić zarówno mała jak i duża firma, niezależnie od tego, co znajduje się w jej ofercie. Warto tu wspomnieć, że blogi firmowe świetnie się sprawdzają w przypadku firm, które oferują produkty niszowe. Dzięki publikowaniu wpisów na blogu, takiej firmie będzie łatwiej dotrzeć z informacją do konkretnej grupy odbiorców i na odwrót.

Skuteczny blog firmowy krok po kroku

Oczywiście wszystkie powyższe zalety bloga firmowego wynikają z odpowiednich działań. Żeby osiągnąć takie efekty, trzeba wiedzieć na co kłaść nacisk i o co zadbać. A skuteczny blog to nie tylko wartościowe i ciekawe teksty. To także atrakcyjna oprawa graficzna, działania wspomagające pozycjonowanie i odpowiednia strategia marketingowa.

Dlatego jeśli chcesz, aby i Twój blog stał się wielozadaniowym narzędziem marketingowym, warto skorzystać z naszej pomocy. Na każdym etapie tworzenia nad Twoim blogiem będą pracować eksperci: copywriter, grafik, programista, specjalista ds. SEO oraz specjalista ds. marketingu. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że blog będzie tworzony krok po kroku, w sposób przemyślany, konsekwentny i profesjonalny.