To, że Twoja firma nie posiada konta na portalu społecznościowym nie oznacza, że nie jest ona tam obecna. Warto mieć na uwadze, że klienci bardzo często korzystają z mediów społecznościowych, aby uzyskać opinie na temat produktów lub żeby wyrazić własne zdanie o ich zaletach i wadach. Posiadając firmowy fanpage, możesz monitorować to, w jaki sposób Twoja marka jest postrzegana. Portale społecznościowe pomagają także w pozyskiwaniu nowych kontaktów biznesowych i badaniu działań konkurencji.
Oprócz tego social media stwarzają ogromne możliwości komunikowania się z klientami, także tymi potencjalnymi. Dzięki social media jesteś w stanie dotrzeć do większego grona odbiorców. Publikując odpowiednie treści stopniowo zbudujesz społeczność, która będzie się skupiać na Twoim fanpage. Angażując ją w sprawy związane z firmą, zwiększysz przywiązanie do marki. Publikując przydatne i wartościowe treści, Twoi fani będą chętniej je udostępniali, a tym samym dotrzesz do nowych odbiorców. Co więcej, firmowy fanpage to także świetne zaplecze do prowadzenia działań promocyjnych, które będą bezpośrednio odsyłały do strony Twojej oferty.
Portale social media można porównać do kanałów telewizyjnych – każdy z nich jest inny, prezentuje zróżnicowane treści i skierowany jest do określonej grupy odbiorców. Gdyby na każdym kanale emitowano te same programy, w identycznej formie i czasie, to czy ktokolwiek chciałby je wszystkie oglądać? Raczej nie.
Niestety niektóre firmy wychodzą z założenia, że najlepiej jest od razu stworzyć kilka kont firmowych na różnych portalach, a następnie publikować na nich te same treści w tym samym czasie. Taka taktyka nie przynosi dobrych rezultatów, a co gorsza, wpływa negatywnie na wizerunek firmy.
Innym błędem, który często się zdarza na fanpage'ach firmowych, jest brak odpowiedniej komunikacji z odbiorcami w momentach kryzysowych. Czym jest kryzys w social media? Są to sytuacje, kiedy ktoś zgłasza (najczęściej publicznie) swoje niezadowolenie wynikające z np. nieodpowiedniej obsługi czy wad produktu.
W takich sytuacjach trzeba wiedzieć, jak należy zareagować, aby obie strony były zadowolone, a cała sprawa skończyła się pomyślnie. Trzeba pamiętać, że w Internecie nic nie ginie, a nieprofesjonalna komunikacja między klientem a firmą szybko zostaje zauważona i szeroko komentowana.
Wiedząc co, gdzie i w jaki sposób należy publikować na fanpage'ach, możesz dotrzeć do nowej grupy potencjalnych klientów i zyskać ich zaangażowanie, przywiązanie do marki, a tym samym zwiększysz swoją sprzedaż. Jak w takim razie zaprezentować swoją firmę na portalach społecznościowych, aby wzbudzić zainteresowanie i zaufanie?