Jak prowadzić profil firmowy w social media?

Szukasz nowego kanału komunikacji ze swoimi klientami? Wiesz, że konkurencja nie śpi, więc chciałbyś zadbać o promocję swojej firmy? A może zależy Ci na popularyzacji marki wśród nowych odbiorców?
Zwiększ zasięg swojej firmy - daj się polubić w świecie social media.
Statystyki pokazują, że z roku na rok grono użytkowników portali społecznościowych w Polsce stale się powiększa. Szacuje się, że obecnie 26 milionów Polaków korzysta z dobrodziejstw Internetu, z czego aż 14 milionów jest obecna na Facebooku. Na czym polega fenomen mediów społecznościowych i dlaczego warto go wykorzystać do promocji własnej firmy? Poznaj zalety wynikające z prowadzenia kont firmowych w social media.
Dlaczego warto prowadzić fanpage na portalach społecznościowych?

To, że Twoja firma nie posiada konta na portalu społecznościowym nie oznacza, że nie jest ona tam obecna. Warto mieć na uwadze, że klienci bardzo często korzystają z mediów społecznościowych, aby uzyskać opinie na temat produktów lub żeby wyrazić własne zdanie o ich zaletach i wadach. Posiadając firmowy fanpage, możesz monitorować to, w jaki sposób Twoja marka jest postrzegana. Portale społecznościowe pomagają także w pozyskiwaniu nowych kontaktów biznesowych i badaniu działań konkurencji.

Oprócz tego social media stwarzają ogromne możliwości komunikowania się z klientami, także tymi potencjalnymi. Dzięki social media jesteś w stanie dotrzeć do większego grona odbiorców. Publikując odpowiednie treści stopniowo zbudujesz społeczność, która będzie się skupiać na Twoim fanpage. Angażując ją w sprawy związane z firmą, zwiększysz przywiązanie do marki. Publikując przydatne i wartościowe treści, Twoi fani będą chętniej je udostępniali, a tym samym dotrzesz do nowych odbiorców. Co więcej, firmowy fanpage to także świetne zaplecze do prowadzenia działań promocyjnych, które będą bezpośrednio odsyłały do strony Twojej oferty.

Najczęstsze błędy, które firmy popełniają na swoich fanpage'ach.

Portale social media można porównać do kanałów telewizyjnych – każdy z nich jest inny, prezentuje zróżnicowane treści i skierowany jest do określonej grupy odbiorców. Gdyby na każdym kanale emitowano te same programy, w identycznej formie i czasie, to czy ktokolwiek chciałby je wszystkie oglądać? Raczej nie.

Niestety niektóre firmy wychodzą z założenia, że najlepiej jest od razu stworzyć kilka kont firmowych na różnych portalach, a następnie publikować na nich te same treści w tym samym czasie. Taka taktyka nie przynosi dobrych rezultatów, a co gorsza, wpływa negatywnie na wizerunek firmy.

Innym błędem, który często się zdarza na fanpage'ach firmowych, jest brak odpowiedniej komunikacji z odbiorcami w momentach kryzysowych. Czym jest kryzys w social media? Są to sytuacje, kiedy ktoś zgłasza (najczęściej publicznie) swoje niezadowolenie wynikające z np. nieodpowiedniej obsługi czy wad produktu.

W takich sytuacjach trzeba wiedzieć, jak należy zareagować, aby obie strony były zadowolone, a cała sprawa skończyła się pomyślnie. Trzeba pamiętać, że w Internecie nic nie ginie, a nieprofesjonalna komunikacja między klientem a firmą szybko zostaje zauważona i szeroko komentowana.

Wiedząc co, gdzie i w jaki sposób należy publikować na fanpage'ach, możesz dotrzeć do nowej grupy potencjalnych klientów i zyskać ich zaangażowanie, przywiązanie do marki, a tym samym zwiększysz swoją sprzedaż. Jak w takim razie zaprezentować swoją firmę na portalach społecznościowych, aby wzbudzić zainteresowanie i zaufanie?

Jak prowadzić profil firmowy w social media?
Prowadzenie kont firmowych na portalach społecznościowych wymaga odpowiedniego przygotowania. Dlatego krok po kroku należy stworzyć najlepszą strategię marketingową, dzięki której Twoja firma zaistnieje w social media. Należy wiedzieć też, jakie działania podjąć, jakie treści publikować oraz w jaki sposób komunikować się z odbiorcami, aby uzyskać zadowalające efekty.
Dobór odpowiednich narzędzi
Facebook, Youtube, Google +, a może LinkedIn? Jeśli nie jesteś pewien, które media społecznościowe będą najlepsze dla Twojej firmy, zgłoś się do specjalisty. On przedstawi Ci możliwości każdego z kanałów społecznościowych i podpowie, który z nich najlepiej spełni Twoje oczekiwania.
Fanpage od podstaw
Dobry fanpage trzeba zaprojektować i stworzyć odpowiednie opisy profilu firmowego, korespondujące z charakterem i specyfiką Twojej firmy.
Opracowanie strategii marketingowej
Zapozna się z konkurencją, dobrze określ specyfikę i profil swojej firmy. Ważny będzie także ciągły monitoring konkurencji, określenie grupy docelowej badanie zachowań odbiorców. Dostosuj treści do potrzeb klientów, planuj częstotliwość publikacji i działań, które będą zgodne z gustami odbiorców.
Prowadzenie fanpage`a
Publikuj ciekawe treści. Staraj się dotrzeć z informacją do Twoich potencjalnych klientów, sukcesywnie zwiększaj grono fanów, którzy interesują się Twoją marką.

Angażowanie fanów
Dzięki odpowiednim formom (konkursy, promocje, aplikacje i inne), jesteś w stanie zwiększyć zainteresowanie wśród obecnych jak i nowych odbiorców. Publikuj treści, które chętniej są udostępniane przez fanów.
Moderuj fanpage
Zadbaj o to, aby utrzymywać kontakt z odbiorcami. Reaguj np. na pytania fanów, ich uwagi, czy zabawne komentarze. W kryzysowych sytuacjach postępuj w taki sposób, żeby nie ucierpiał Twój wizerunek, a Twoi fani czuli się usatysfakcjonowani.
Tworzenie kampanii reklamowych
Twórz interesujące reklamy na portalach społecznościowych, które trafią do osób będących Twoimi potencjalnymi klientami.
Wdrożenie sklepu na Facebooku
Jeśli zdecydujesz się na prowadzenie konta firmowego na Facebooku, lub posiadasz już swój fanpage – możesz sprzedawać i reklamować swoje produkty bezpośrednio na tej platformie. Facebook umożliwia stworzenie sklepu na Twoim fanpage`u.
Jak widzisz prowadzenie kont firmowych w social media daje ogromne możliwości marketingowe i wizerunkowe, o ile wiesz, w jaki sposób należy to robić.