Co ma wpływ na pozycję wizytówki w wynikach na mapach
Liczba kliknięć w wizytówkę firmy
Ilość naturalnych odwiedzin wizytówki firmy ma znaczący wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Kliknięcia zliczane są wg następujących typów:
- ilość kliknięć, w celu uzyskania więcej informacji o Twojej firmie w Mapach Google (link więcej informacji na baloniku na mapie)
- ilość kliknięć, we wskazówki dojazdu po wyświetleniu wyników wyszukiwania lokalnego w usłudze Mapy Google
- ilość kliknięć, w link do witryny Twojej firmy , na wizytówce w wynikach wyszukiwania lokalnego.
Powyższe źródła ruchu mają kluczowy wpływ na ocenę miejsca, jednak liczba kliknięć nie jest jedynym wyznacznikiem pozycji.
Optymalizacja wizytówki w miejscach dla firm i mapach Google
Google przedstawiło dokładne wytyczne, mające na celu prawidłowe tworzenie miejsc.
Zbieranie pozytywnych opinii o miejscu
Naturalnie otrzymywane opinie na temat miejsca oraz usług lub produktów sprzedawanych w danym miejscu, mogą znacząco wpłynąć na pozycję wizytówki w wynikach wyszukiwań lokalnych. Warto podkreślić słowo „naturalne”, ponieważ Google doskonale radzi sobie ze sztucznym nabijaniem opinii w miejscach dla firm.
Wizytówki na mapach Google przeznaczone są wyłącznie dla firm aktywnie prowadzących działalność. Firmy dopiero tworzone lub te, które zawiesiły swoją działalność nie mogą mieć aktywnych wizytówek. Google przykłada wszelkich starań by dane wizytówek firm pokazywane na mapach były jak najbardziej aktualne i zgodne z wytycznymi określającymi jakość tworzonych wizytówek. Odpowiednia optymalizacja wizytówki pozwala w zgodzie z zasadami określonymi przez Google, zwiększyć ruch i ilość odwiedzin wizytówki.
Zmiana lokalizacji firmy na mapie
Zmiany wprowadzone podczas optymalizacji miejsca z reguły muszą zostać zaakceptowane przez Google. Mamy duże doświadczenie zarówno w tworzeniu nowych wizytówek oraz w przenoszeniu ich do innej lokalizacji. Wielu klientom zdarzyło się, że wizytówka znikła po przeniesieniu. Przy przenoszeniu firmy do nowego miejsca należy podjąć szczególne działania pozwalające zachować jej dotychczasową pozycję w wynikach. W przypadku usunięcia miejsca z wyników wyszukiwań po zmianie lokalizacji, jesteśmy w stanie wypozycjonować wizytówkę firmy, tak by wróciła na czołowe pozycje.
Oferta pozycjonowania lokalnego na mapach Google skierowana jest przede wszystki dla firm działających w ściśle określonym obszarze. Lokalne pozycjonowanie ma nzaczenie np dla wypożyczalni samochodów, hoteli, ale też szkół jazdy, sklepów, warsztatów samochodowych itd. Każda firma, która liczy na pozyskanie klientów z miejscowości, w której ma siedzibę powinna założyć wizytówkę w miejscach dla firm i rozważyć kampanię pozycjonowania lokalnego. Im wyższa pozycja firmowej wizytówki na mapie tym, większa jest szansa na pozyskanie klientów i to, że wejdą na stronę internetową firmy. Pozycjonowanie na mapach to usługa kierowana do firm, które prowadza działalność lokalnie.
Aktualnie prowadzimy kampanię dla firm z branży: usługowej, produkcyjnej, edukacyjnej, handlowej dla wyszukiwań lokalnych z województwa Kujawsko-Pomorskiego, przede wszystkim Torunia i Bydgoszczy.